W roku szkolnym 2024/25 nasza szkoła była organizatorem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego skierowanego do uczniów wszystkich placówek edukacyjnych z całej Polski. Celem tej inicjatywy była nie tylko nauka języka angielskiego oraz przybliżenie uczniom krajów anglojęzycznych – ich kultury, historii, tradycji i geografii – w sposób ciekawy, angażujący i nowoczesny, ale upowszechnianie metody projektu w polskiej edukacji.
Przez 7 miesięcy uczniowie pod opieką nauczycieli poznawali kolejne kraje anglojęzyczne, tworzyli projekty, wykorzystywali nowoczesne technologie i rozwijali swoje kompetencje językowe. Wszystko to zgodnie z przygotowanym harmonogramem oraz z ogromną dawką kreatywności i radości z odkrywania świata!
Finalnie do grupy projektowej na FB dołączyło 159 nauczycieli z całej Polski, którzy dzielili się doświadczeniem, pomysłami zamieszczając relacje z realizacji naszego projektu w swoich placówkach w ogólnopolskiej galerii prac uczniów na wirtualnej tablicy Padlet:
Dzięki temu projekt był również okazją do budowania międzyszkolnych relacji i wzajemnej inspiracji.
Nasz „Travel Club” spotkał się z pozytywnym odbiorem – zyskał uznanie Rady Rodziców Szkoły Podstawowej w Zielonkach-Parceli, a także wsparcie takich wydawnictw jak Bingo Books, Macmillan Polska oraz firmy Regipio – Gry Językowe.
Projekt jest zgodny z podstawą programową języka angielskiego dla szkół podstawowych i realizuje kierunki polityki oświatowej MEiN na rok 2024/2025, co czyni go wartościowym elementem pracy dydaktycznej.
Wszyscy nauczyciele uczestniczący w projekcie po wypełnieniu ankiety ewaluacyjnej otrzymali imienny dyplom uznania.
90% uczestników zadeklarowało chęć uczestnictwa w kolejnej edycji w nowym roku szkolnym, uznając lekcje kulturowe oraz pracę metodą projektu za ciekawe rozwiązanie edukacyjne.
50% nauczycieli integrowało projekty międzyprzedmiotowo, a kolejne 34% zostało zachęcone i zamierza w przyszłości spróbować współpracy interdyscyplinarnej przy realizacji projektów.
88% uczestników oceniło nasz projekt oraz jego organizację na 5 (w skali 1-5)
Pozytywny feedback oraz podziękowania od nauczycieli uczestniczących w projekcie niezmiernie nas zmotywowały do planowania dalszych inicjatyw, które będą rozwijać kompetencje językowe uczniów oraz wnosić nową jakość i energię do polskiej edukacji.
Dziękujemy wszystkim uczestnikom i nauczycielom za wspólną podróż dookoła anglojęzycznego świata metodą projektu!
Niech ta przygoda trwa dalej – w salach lekcyjnych i poza nimi!
Agnieszka Gut, Ania Grzesiak