Rozpoczęliśmy kwiecień, miesiąc wiedzy o autyzmie. Światowy Dzień Świadomości Autyzmu obchodzony jest 2 kwietnia. Dzień, w którym szczególnie podkreślamy znaczenie akceptacji, zrozumienia i szacunku wobec osób w spektrum autyzmu. Ten dzień został ogłoszony przez ONZ w 2007 r. W klasie 2d obchodziliśmy go w ramach projektu „Jak mówić o niepełnosprawności?”, który pomaga dzieciom dostrzec, jak różnorodny i piękny jest świat.
👦👧 Uczniowie klasy 2d aktywnie włączyli się w obchody!
🔹 Rozmawialiśmy o autyzmie – czym jest, jakie niesie wyzwania i dlaczego tak ważne jest, by okazywać zrozumienie i wsparcie.
🔹 Czytaliśmy specjalnie przygotowane opowiadanie „Tajemnicze słowo – autyzm” o dzieciach w spektrum, by zobaczyć świat ich oczami.
🔹 Przygotowaliśmy pracę plastyczną – jeden zsymboli autyzmu, puzzel. Innymi symbolami autyzmu są niebieskie dłonie niosące pomoc, niebieska kula ziemska obrazująca skalę zjawiska, tęczowy znak nieskończoności podkreślający różnorodność spektrum autyzmu.
🔹 Zastanawialiśmy się, jak być dobrym kolegą i koleżanką dla osób w spektrum – jak pomagać, jak ułatwiać im funkcjonowanie w klasie i dlaczego akceptacja jest ważniejsza niż zmiana kogoś na siłę.
🔹 Ubraliśmy się na niebiesko 💙 – kolor solidarności z osobami autystycznymi, bo chcemy pokazać, że jesteśmy z nimi i dla nich!
To był dzień pełen wzruszeń, refleksji i cennych rozmów. Wierzymy, że każde dziecko zasługuje na zrozumienie i szansę na rozwój w przyjaznym świecie.
🌍 Bo każdy z nas jest inny, a razem tworzymy piękny świat! 🌍
Anna Pierzchała i Magdalena Kowalczyk