Wiosna, tak oczekiwana przez wielu z nas, zadomowiła się w świetlicy na dobre. Jeszcze zanim formalnie się pojawiła, uczniowie już przygotowywali się na jej przybycie tworząc piękne kolorowe prace z kwiatami w roli głównej. Ten trend utrzymuje się nadal – świetlicę ozdobiły: Pani Wiosna w kwiecistych wiankach, bazie, stokrotki, forsycje, przebiśniegi, krokusy, hiacynty, żonkile… Dodatkowo nasze dekoracje wzbogaciły się o kolorowe pszczółki, biedronki, motyle, kury, kurczaki, pawie z wielobarwnymi ogonami, bociana, drzewka, owoce przedstawione za pomocą techniki kolażu, a także wycinanki przygotowane podczas zajęć o Kurpiach. Dzieci miały możliwość własnej interpretacji sposobu zilustrowania kolejnej pory roku, a niektórym świetliczakom wiosna skojarzyła się z kwitnącą wiśnią w Japonii, co też zostało zaprezentowane w formie plakatów. Prace plastyczno-techniczne wykonywane były z użyciem różnorodnych surowców, również ekologicznych (np. wytłaczanki na jajka, ręczniki papierowe, patyki szaszłykowe, rolki po papierze toaletowym, styropianowe tacki, pudełka, torebki papierowe, pocięte skrawki kolorowego materiału itd.) Wśród pozostałych aktywności świetlicowych w tym czasie wymienić można cotygodniową naukę układania kostki Rubika przez uczniów z dwóch klas pierwszych, na którą dzieci zawsze czekały z utęsknieniem. W tygodniu popularyzacji nauki niektóre świetliczaki brały także udział w eksperymentach naukowych. Uczniowie zapoznawali się ze zwiastunami wiosny zarówno poprzez tworzenie wspomnianych wcześniej prac plastyczno-technicznych, jak i uczestnictwo w różnorodnych formach edukacyjnych, np. pogadankach, rozwiązywaniu krzyżówek i kart z kodowaniem, wykonywaniu wykreślanek i innych. Podczas częstych wyjść na plac zabaw dzieci miały również okazję bezpośredniego kontaktu z budzącą się po zimie przyrodą.

Zespół nauczycieli świetlicy