Klasa 2d wzięła udział w pierwszych zajęciach w ramach ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Jak mówić o niepełnosprawności?”

Co roku, w ostatnią niedzielę września, obchodzimy Międzynarodowy Dzień Niesłyszących i Języka Migowego, stąd pierwszy temat dotyczył osób głuchych i słabosłyszących.

Uczniowie wysłuchali przygotowanej historyjki obrazkowej Tajne znaki. Dowiedzieli się, że sformułowanie głuchoniemy jest określeniem negatywnym dla osób niesłyszących i należy go unikać. Zawiera ono błędną informację, określającą osobę jako głuchą i niemą, co nie jest prawdą, ponieważ głusi mają swój język – język migowy. Symbolem osób niesłyszących jest motyl. Dzieci poznały savoir – vivre wobec osób głuchych i chętnie ćwiczyły podstawowe zwroty grzecznościowe w języku migowym takie jak: dzień dobry, do widzenia, dziękuję, proszę i przepraszam. Wykonali także pracę plastyczną – symbol języka migowego.

Anna Pierzchała

P.S dziękujemy Szkole Polskiego Języka Migowego EduPJM i dyrektorowi Krzysztofowi Kościńskiemu, za przygotowanie i nagranie naszym uczniom, zwrotów grzecznościowych w języku migowym.

Anna Pierzchała